Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2024-01-19 16:08 )
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 1174 Visningar

När du aktiverar/avaktiverar en anställd för en tjänst som exempelvis Visma Lön Anställd, Min Lön/Kivra och Utlägg, så är det viktigt att du gör det i rätt ordning enligt följande punkter:

 

Aktivera

1.  Lägg in den anställdes mejladress under E-post /användarnamn på vismaspcs.se på fliken 1 under Personal - Anställda.

Viktigt att använda den anställdes egna mejladress eftersom detta kommer att bli hans/hennes inloggning till tjänsten. Markera tjänsten som den anställde ska ha och f o m vilket datum om det gäller Visma Lön Anställd.

 

Ska du aktivera tjänsten för flera anställda kan du göra det direkt under Personal - Anställda via knappen Aktivera anställda.

 

2. Synkronisera under Arkiv - Synkronisera internettjänster eller gör det direkt på symbolen som finns uppe till höger i programmet, vid sökrutan. Det är när du gör synkroniseringen som det går ut ett aktiveringsmejl till den anställde som han/hon sedan går vidare på och skapar lösenord för sin inloggning.

 

När detta är gjort finns den anställde på vismaspcs.se som användare av tjänsten. 

Avaktivera

1. Ta bort markeringen för tjänsten på den anställde under Personal - Anställda - Personuppgifter.

 

2. Gör en synkronisering under Arkiv - Synkronisera internettjänster

eller gör det direkt på symbolen uppe till höger i programmet.

 

3. Nu är tjänsten bortsynkad och du kan om du vill göra den anställde inaktiv på vismaspcs.se.

 
Obs! Gör aldrig ovan punkter i omvänd ordning.
 

Här kan du läsa mer om hur du kommer igång med Kom igång med Visma Lön Anställd »Kom igång med Min Lön/Kivra » och Kom igång med Visma Utlägg » 

Säg upp och avaktivera internettjänst »

 

Medverkande