För alla företag som vill kunna arbeta i sitt Visma Lön på distans har vi en lösning för. Via en molnserver från vår partner IT-stöd kan du använda Visma Lön precis som om du hade suttit på kontoret. Har du fler program från oss kan du ha alla dina program i denna lösning. Det är dessutom smidigt för dig som tycker det är svårt att installera nya versioner, eller ta säkerhetskopior på ditt företag - detta hanteras av molntjänsten.
I samband med Corona har det blivit ett ökat behov av att arbeta på distans och tillsammans med IT-stöd finns ett enkelt sätt att använda Visma Lön i “molnet”. Molnservertjänsten har funnits och utvecklats i över 10 år och är speciellt anpassad för våra program. I dagsläget använder över 2000 användare denna lösning för att kunna arbeta på distans.
Första månaden för tjänsten är kostnadsfri och det är inte heller något bindnings- eller uppsägningstid. Gå till IT-stöds sida för att komma igång redan idag.
Äntligen tänkte jag och vi korkade nästan upp champagnen! Ivrigt klickar jag vidare men snart förstår jag att Visma inte erbjuder ett uppdaterat modernt program utan vad man egentligen erbjuder är en ny IT leverantör. På vår organisation använder vi redan en remote desktop-lösning. Det har varit enda alternativet vi funnit för att vara flera användare i programmet. Visma Lön är för övrigt enda anledningen till varför vi behöver betala för denna tilläggstjänst. Jag tycker ni bör ta inspiration av SoftOne som för något år sedan uppdaterade sin tjänst och helt sonika la den i molnet. Det krävdes en flytt av data men vi betalar inget extra för deras uppdatering. Ni har redan en kundtjänst i toppklass. Med en smidig onlinetjänst skulle ni kunna bli svårslagna!
Hej!
Det är verkligen inte meningen att du ska missa ett tillfälle att fira - i de här tiderna bör man ta varje chans man får!
Vi jobbar just nu med ett webbaserat löneprogram. Det är mycket som ska fixas med och vi vill ju sjävklart att det ska vara om möjligt ännu bättre och enklare att jobba i än Visma Lön. Jag vågar inte säga något om när i tiden det kan finnas tillgängligt men vill iaf säga att vi jobbar på det!
Ta hand om dig!
Hej,
Snart ett år sedan denna tråden startade och jag undrar vad "snart" betyder :). Jobbar i MAC miljö och önskar att en webbaserad tjänst som inte behöver ansluta till min redan installerade version utan jag vill ersätta mitt installerade program :).
När i tiden kommer detta? Funderar annars starkt tyvärr på att byta. Det vill jag helst inte då jag gillar Visma layouten.
Hej!
Som vi skrivit tidigare arbetar vi för fullt med att utveckla det nya webbaserade löneprogrammet. Vi är inne i en pilotfas där några befintliga kunder testar programmet och ger input på flöden och funktioner. Pilotfasen kommer pågå några månader till och vi utvärderar löpande men kan tyvärr i dagsläget inte säga något releasedatum.
Jag lovar att uppdatera när vi vet mer!
/Anna
Hej!
Ytterligare några månader har gått. Är ni i slutfasen så detta är strax tillgängligt? Eller måste vi söka annan lösning nu när vi ska bli fler användare i Visma Lön 600.
Kommer den nya lanseringen funka på samma sätt som Visma E-ekonomi.... att båda kan vara inne och jobba samtidigt, eller hur är tanken?
Med vänliga hälsningar
Susanne
Hej Susanne!
Vi jobbar på och är fortfarande i pilotfasen. Tro mig: vi längtar likamycket som ni!
Det kommer fungera som Visma eEkonomi med fler användare som kan arbeta samtidigt.
/Anna
P.S Visma Lön 600 är också ett program för flera användare, även om det är lokalt installerat. D.S
Igår kom äntligen löneprogrammet på webben: Visma Lön Smart! 🎉
Här i forumet har jag gjort två uppdateringar Webbaserad lönehantering när den är som bäst » och för redovisningsbyrån: Nyhet :Visma Lön Smart! »
Du hittar all information på vismaspcs.se »
/Anna 😊
Höga förhoppningar igen men platt fall. Programmet verkar ju jätteintressant men då ni inte har löst det med konvertering från VIsma Lön så att en automatiskt kan flytta uppgifterna känns det inte så attraktivt tyvärr.
@Fd medlem det var inte min mening att höja dina förhoppningar!
I denna första version så har vi inte någon migrering från våra andra löneprogram. I Visma Lön Smart kan man registrera de anställda och ange ingångsvärden för att få in uppgifterna från sitt tidigare system.
Migrering är något vi jobbar på och jag ser till att uppdatera när jag har mer info att ge.
/Anna
P.S Du har rätt det är ett jätteintressant program! 🙂 D.S
Hej!
Vi använder oss i dagsläget av Visma Lön 600 vilket är installerad på server och nås via fjärrskrivbord. Läser ovan och undrar nu om ni har någon helt molnbaserad tjänst som kan ersätta det eller om vi även i fortsättningen får hålla oss till en serverlösning?
/andreas
Hej @andreasholistic !
För ett löneprogram i molnet rekommenderar vi Visma Lön Smart. Kontakta gärna mina kollegor på 0470-706160 för att få mer information.
Annars är det som du säger antingen serverlösning som ni kör eller som vi tipsar om i tråden med IT-stöds lösning.
Mvh
Anna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.