Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 0 Svar
  • 2 gilla
  • 422 Visningar

Vid ett årsskifte behöver du inte längre göra några kontrolluppgifter för de anställda och skicka till Skatteverket (undantag finns såklart). Det tycker jag är skönt och fördelen med att redovisa arbetsgivardeklarationen på individnivå är att du slipper felsöka vid årsavslutet och får istället en avstämning varje månad. (Här hittar du tips på vad du kan kontrollera om arbetsgivardeklarationen inte stämmer »).

Du som är van vid att göra kontrolluppgifter kommer kanske fortfarande vilja stämma av årets belopp på något sätt. Eller kanske den anställde eller företagsledaren vill ha någon sorts sammandrag på total lön, skatt och förmån?

När du är inloggad på skatteverket.se under Inlämnade arbetsgivardeklarationer - Visa sammanställning för flera redovisningsperioder finns alla de uppgifter som du har rapporterat in under året. 

Tänk på att här visas de slutliga uppgifterna, vilket betyder att om du har gjort korrigeringar direkt på Skatteverkets hemsida så skiljer det sig mot uppgifterna i ditt löneprogram. 

Om den anställde vill se årets värden gör hon också det enklast på skatteverket.se. Där kan hon se vad som har blivit redovisat per månad under Skatter & Deklarationer - Inkomstuppgifter.

Om du vill kika på vad du har gjort i Visma Lön kan jag tipsa om utskrifterna Löner i en period eller Ackumulatorlistan som du hittar under Utskrifter och spårning - Utskrifter. Du kan göra urval på både period och anställd om du vill det.

Medverkande