Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2020-07-22 09:41 )
  • 0 Svar
  • 1 gilla
  • 70 Visningar
Tjänsten Mitt Lönebesked är ett smidigt och miljövänligt alternativ till att skriva ut de anställdas lönebesked. De anställda tar emot lönebeskedet i webbläsaren, appen Min Lön eller direkt i sin digitala Kivra-brevåda.

Börja med att aktivera tjänsten under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Import/Export, bocka i rutan Använder Mitt Lönebesked/Kivra.

Tjänsten fungerar så att du väljer utskriftsval Mitt Lönebesked/Kivra på dina anställda under Personal - Anställda - Fliken Lön i Löneprogrammet, lägger in en e-postadress i rutan för E-post / användarnamn på vismaspcs.se på fliken Personuppgifter.

Efter detta behöver du som Administratör göra en synkronisering under Arkiv - Synkronisera internettjänster.

Ett konto till Vismaspcs.se skapas för varje anställd. Alla anställda som finns med i synkroniseringen får ett e-postmeddelande med en aktiveringslänk. Om den anställde redan har ett konto till vismaspcs.se kopplas Mitt lönebesked till det kontot.

Löpande arbete

När du i fortsättningen låser lönekörningen och klickar på Skriv ut/ skicka i löneprogrammet så skickas lönebeskedet över till Mitt Lönebesked/Kivra. När lönebeskedet skickats över till tjänsten är det bara den anställde själv som kan ta bort det via soptunnan. Löneadministratören kommer aldrig åt de anställdas lönebesked när de väl skickats.

Läs mer om hur du aktiverar och kommer igång med Mitt Lönebesked