Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-02-08 10:16 )
  • 2 Svar
  • 1 gilla
  • 673 Visningar
Tjänsten Visma Min Lön är ett smidigt och miljövänligt alternativ till att skriva ut de anställdas lönebesked. De anställda tar emot lönebeskedet i webbläsaren, appen Min Lön eller direkt i sin digitala Kivra-brevåda.

Börja med att aktivera tjänsten i Visma Lön under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Integrationer, bocka i rutan Använder Visma Min Lön/Kivra.

Aktivera Visma Min Lön/Kivra för dina anställda under Personal - Anställda. Klicka på Aktivera anställda och se till att det finns en markering i E-post, Användarnamn på vismaspcs.se. Markera därefter rutan Visma Min Lön/Kivra och klicka på Spara.

Efter detta behöver du som Administratör göra en synkronisering under Arkiv - Synkronisera internettjänster.

Ett konto till Vismaspcs.se skapas för varje anställd. Alla anställda som finns med i synkroniseringen får ett e-postmeddelande med en aktiveringslänk. Om den anställde redan har ett konto till vismaspcs.se kopplas Min Lön till det kontot.

För att skicka lönebeskeden vidare till Kivra behöver du också aktivera integrationen och godkänna avtalet med Kivra. 

Det gör du genom att i Visma Lön välja Lönearbete och klicka på knappen Visma Lön Anställd/Min Lön längst upp i menyn. 

Nu öppnas Visma Lön Anställd/Min Lön och till vänster väljer du Kivra. 

När du har godkänt avtalen och aktiverat integrationen kan du skicka lönebesked precis som vanligt från Visma Lön.

De anställda som har en Kivra-låda får automatiskt sina lönebesked dit. Övriga anställda läser sina lönebesked i Min Lön/appen Min Lön.

Löpande arbete

När du i fortsättningen låser lönekörningen och klickar på Skriv ut/ skicka i löneprogrammet så skickas lönebeskedet över till Min Lön/Kivra. När lönebeskedet skickats över till tjänsten är det bara den anställde själv som kan ta bort det via soptunnan. Löneadministratören kommer aldrig åt de anställdas lönebesked när de väl skickats.

Läs mer om hur du aktiverar och kommer igång med Min Lön/Kivra

Kommentarer
Susann Sörensson
NY MEDLEM

Ligger det en automatisk koppling till Kivra för de anställda som har det?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2020-12-03 14:34 )

@Susann Sörensson Jag ska uppdatera texten lite, jag inser att det saknas lite gällande Kivra.

För att skicka lönebeskeden vidare till de anställdas Kivra-låda behöver du aktivera det också.

Det gör du genom att i Visma Lön välja Lönearbete och klicka på knappen Visma Lön Anställd/Mitt Lönebesked längst upp i menyn. 

Nu öppnas Visma Lön Anställd/Mitt Lönebesked och till vänster väljer du Kivra. 

När du har godkänt avtalen och aktiverat  integrationen kan du skicka lönebesked precis som vanligt från Visma Lön.

De anställda som har en Kivra-låda får automatiskt sina lönebesked dit. Övriga anställda läser sina lönebesked i Mitt Lönebesked/appen Min Lön.

/Anna