Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 855 Visningar

Om du får felmeddelande Synkronisering med företagsinställningarna misslyckades. Företagsinställningar kan inte uppdateras eller Det gick inte att skicka lönebesked till Mitt Lönebesked när du synkroniserar Visma Lön Anställd eller ska skicka Mitt Lönebesked från Visma Lön så kan det bero på att din dator använder TLS. 1.0 eller 1.1. (För att synkroniseringen ska fungera behövs TLS 1.2)

 

Workaround

Tills vidare kan du komma runt problemet genom att lägga till TLS 1.2 

1. Gå in i Kontrollpanelen

2. Välj Nätverk och Internet, klicka sedan på Internetalternativ

3. I rutan som dyker upp klickar du på fliken Avancerat.

   Scrolla till ca mitten av sidan där du ser inställningar för TLS och kontrollera om Använd TLS 1.1 och 1.2 är markerade. Är rutorna inte markerade gör du det och väljer Verkställ.

 

TLS.PNG

 

4. Prova sedan att synkronisera eller skicka lönebesked till Mitt lönebesked igen.

 

Detta berör framförallt dig som sitter på en äldre dator med Windows 7 som operativsystem eller Server 2008 eller Server 2008 R2. 

Vår rekommendation är att du uppgraderar till Windows 8.1, Windows 10 eller Windows Server 2012 R2.

Läs mer: 

Viktig information till dig som använder operativsystemet Windows 7, Server 2008 och Server 2008 R2 ... 

Tänk också på att SQL uppdateras under hösten så du kan behöva se över din dator: Vi uppdaterar till SQL Server 2017 under hösten 2020 »

 

Andra saker att kontrollera:

  • Din inloggning på vismaspcs.se fungerar
  • Du kommer åt och kan gå in på Visma Lön Anställd från Mina tjänster  vismaspcs.se
  • Samma mejladress används under Arkiv - Användare - Inloggning på vismaspcs.se i Visma Lön.
  • Om du är lönekonsult med Visma Advisor/Visma Byråstöd och ni använder Visma Lön Anställd och/eller Mitt Lönebesked på ert egna företag kan du inte ha samma mejladress både i anställningsregistret och i Arkiv - Användare - Användare.

 

Skulle det fortfarande vara ett problem, kontakta gärna vår support så hjälper vi dig: https://vismaspcs.se/kontakta-oss#support

Medverkande