Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 2091 Visningar

En anställd läggs upp på vismaspcs.se för att använda någon av följande tjänster:

  • Visma Lön Anställd - för digital tidredovisning
  • Min Lön/Kivra - för digitala lönebesked
  • Visma Utlägg - för digitala utlägg och reseräkningar.

 

Aktivera konto

När du läggs upp för att använda någon av lönetjänsterna får du ett mejl för att aktivera ditt konto. Mejlet skickas från Visma Spcs AB och innehåller en aktiveringslänk.

Första gången behöver du klicka på den länken för att aktivera ditt konto och välja lösenord. 

Du använder sen din mejladress och ditt lösenord för att logga in, både via webbläsare och appar.

Om du inte får något aktiveringsmejl:

Lättast är att gå till vismaspcs.se - Mina tjänster, fyll i din mejladress och klicka på Nästa. Här har du valet Glömt ditt lösenord? Klicka för att få en ny aktiveringslänk skickad till din mejl. Kontrollera också i din skräpkorg om mejlet hamnat där istället.

Får du fortfarande inget mejl, kontakta din administratör för att kontrollera att rätt mejladress har registrerats.

 

 

Logga in

Du loggar in till de tjänster du är upplagd på via vismaspcs.se - Mina tjänster eller i apparna Visma Lön Anställd (för att tidregistrera eller se dina lönebesked) och Visma Utlägg (för att registrera utlägg och traktamenten).

Tips för smidigare inloggning i appen Visma Lön Anställd » 

 

 

Glömt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord går du till vismaspcs.se - Mina tjänster. Fyll i din mejladress och klicka på Nästa. Sen klickar du på Glömt ditt lösenord? och följer instruktionerna. 

Då får du ett mejl skickat till din mejladress. Kom ihåg att byter du lösenord behöver du också byta lösenordet i appen.

glömt lösenord.PNG

 

Byta namn - går endast att göra som användare

Om du till exempel har bytt namn är det bra om det stämmer med uppgifterna på vismaspcs.se. 

På vismaspcs.se kommer du åt ditt konto och kan ändra detta. Det går endast att göras av användaren själv.

Logga in till vismaspcs.se - Mina tjänster och klicka därefter på företagsnamnet längst upp till höger och Min användarprofil

Klicka på pennan till höger för att justera namn, e-postadress och telefonnummer.

 

Byta mejladress - kan göras av användare och administratör

Om du har bytt mejladress behöver du byta den på vismaspcs.se.

Ändra egen mejladress:

Som användare loggar du in på vismaspcs.se - Mina tjänster och klickar på företagsnamnet längst upp till höger och väljer Min användarprofil. Klicka på pennan till höger för att justera e-postadress.

Du behöver fylla i ditt lösenord för att byta mejladressen.

Ändra en annan användares mejladress:

Om du är administratör kan du ändra en användares mejladress. Logga in på vismaspcs.se - Mina tjänster och klicka på företagsnamnet längst upp till höger. 

Välj Användare och tjänster och klicka på den anställde det gäller. Klicka på Ändra e-postadress och justera mejladressen. Fyll i ditt egna lösenord och klicka på Spara.

Den anställde får ett mejl för att godkänna den nya mejladressen.

 

 

Medverkande