Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2024-01-18 11:50 )
  • 2 Svar
  • 5 gilla
  • 21970 Visningar

Om du som anställd har semester när tidrapporten från Visma Lön Anställd ska lämnas in kan det vara en idé att se till att tidrapporten blir klarmarkerad innan du går på semester.

 

Du registrerar din frånvaro för månaden och kan därefter klarmarkera. Så länge som det finns registreringar för hela perioden så går det bra att klarmarkera i förväg. Alltså lägg in semester för de dagar du ska vara ledig och klarmarkera innan du tar semester eller annan ledighet.

 

Kalender i Visma Lön AnställdKalender i Visma Lön Anställd

 

Om du har ett schema av typen Ej schemalagd arbetstid eller inställning för Förtroendetid kan du klarmarkera dina tidrapporter när du har fyllt i dina tider för perioden.

 

Tips! I appen Visma Lön Anställd kan du både registrera din tid och frånvaro, se dina lönebesked och klarmarkera dina perioder.

 

Om det blev fel

La du in semester och du tyvärr blev sjuk? Kontakta din löneadministratör och se till att hon ändrar direkt i löneprogrammet.

Medverkande
Kommentarer
Sallybadini
NY MEDLEM

Hej

vad e detta som skickats till mig

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Sallybadini!

 

Jag är inte riktigt med på vad det är som har skickats till dig. Är det ett användartips om att man kan klarmarkera tidrapporterna i förväg eller är det något annat som du har fått? Är det kanske ett sommarbrev med tips från oss där vi tipsar om lösningar och funktioner som kan underlätta arbetet i löneprogrammet? 

 

Det är bäst att du slår en signal till oss på supporten så kan vi lösa det via den kanalen istället och så får du förklara vad det är vi har skickat så löser vi det tillsammans.  

 

Välkommen att kontakta supporten och glad sommmar!

//Tinna