Om du vill ställa en fråga, svara på ett inlägg eller följa ett område eller tråd behöver du vara inloggad i forumet, vara en registrerad användare i forumet samt även ha ett aktivt avtal hos Visma Spcs.
Klicka på Logga in längst upp till höger och använd samma mejladress och lösenord som du har till vismaspcs.se.
När du har loggat in kontrollerar vi vilka produkter du använder och då får du genvägar till dina områden direkt under de blå fyrkanterna längst upp till höger.
Registrera ny användare i forumet
Har du ingen inloggning sedan tidigare till forumet så väljer du Registrera dig.
Fyll i Förnamn, Efternamn, E-postadress och välj Registrera dig.
När du registrerar dig blir du ombedd att godkänna de generella villkoren för forumet. Vill du läsa dem igen hittar du dem här: Sammanfattning av allmänna villkor och Integritetsskyddspolicy i Visma Spcs forum »
Nu skickas det också ett aktiveringsmejl till den mejladress du har angett.
Klicka på aktiveringslänken och ange ett Användarnamn. Detta namn kommer att vara synligt när du ställer en fråga eller om du svarar ett inlägg.
Använd alltså inte ditt kundnummer som användarnamn.
Det går inte att använda ett användarnamn som redan är upptaget.
Varför ska jag logga in?
När du har loggat in kan du
- Skriva inlägg och svara på andra användares frågor
- Gilla och på så vis sprida kärlek till andra användare
- Prenumerera och skapa bokmärke på inlägg och områden
- Lämna idéer till produktutveckling och rösta på andra användares idéer.
En del områden i forumet är stängda för specifika inloggningsgrupper och kan alltså inte läsas utan rätt behörighet/inloggning.
Jag har ingen användare på vismaspcs.se?
Du kan ändå registrera dig som en användare med mejladress och lösenord i forumet. Visma Spcs kan då använda din mejladress för information och reklam.
Din administratör kan alltid skapa en användare till vismaspcs.se, på så vis får du rätt behörigheter även i forumet.
Om jag har glömt mitt lösenord?
Via länken Glömt ditt lösenord? i inloggningsrutan får du möjlighet att skapa ett nytt lösenord. En länk skickas till din mejladress.
Det fungerar inte att logga in?
Om du kan logga in på vismaspcs.se men inte i forumet kan du kontrollera om du har någon sorts specialtecken i ditt för- eller efternamn (ex siffor, !, *, ' osv).
- Logga in till Mina tjänster på vismaspcs.se
- Klicka på ditt företagsnamn längst upp till höger
- Välj Min användarprofil
- Klicka på pennan uppe till höger
- Ta bort specialtecknet i för- och/eller efternamnet
- Spara.