Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 64 Visningar

Vi har många bra rapporter i Tid Smart/Pro, så var inte rädd för att själv prova dig fram bland dessa för att hitta just de som du behöver. Nedan kommer vi lyfta de rapporter som vi upplever att flest kunder efterfrågar. 

Projektrapport

Du hittar denna på respektive projekt under knappen Rapporter eller under Rapporter - Projektrapport under rubriken Projekt. Du kan på denna rapport välja vilken period du är intresserad av att se informationen för. Du kan även självklart göra urval om det är så att du vill se ett visst projekt eller projekt med en viss etikett till exempel. 

Urval projekrapport.jpg

Lite längre ned på rapporten kan du styra rubriken på rapporten. Kanske vill du döpa om filen till något mer passande om du exempelvis ska skicka den vidare till din kund? 

Under Innehåll och  Alternativ markerar du det som du vill se på rapporten. Du styr vilka värden du vill se under Innehåll och via Alternativ väljer du hur du vill se dina kostnader, intäkter och resultat.

Du kan även välja sorteringen på rapporten, kanske vill du göra en avstämning per datum, per rapportör och  tredje hand aktivitet? 

rubrik mm.jpg

Slutligen väljer du vilka bilagor du vill ha med i rapporten.

Är det så att du vill fortsätta bearbeta rapporten kan du göra detta via Excel, klicka då på Exportera Excel:

Exportera till Excel.jpg

________________________________________________________________________________________

Nästa rapport jag vill lyfta i detta inlägg är Tidrapporter- Översikt som du hittar under rubriken Tidrapporter i rapportmodulen. Är det så att du vill få ut information om tidsregistreringar så är det här rapporten för dig! 

Tidrapport.jpg

En stor fördel med denna rapport är att du får ut rådata som du sedan kan fortsätta redigera i Excel. Är det några kolumner du inte vill ha med i rapporten? Inga problem! Välj Exportera till Excel och ta bort de kolumner som du inte är intresserad av!

________________________________________________________________________________________

Slutligen vill jag lyfta två rapporter som jag vet är uppskattade hos kunder som arbetar mycket med avstämning per månad. Arbetar man exempelvis med fastprisprojekt är det viktigt att man har stenkoll på hur mycket man ska fakturera jämfört med vilka kostnader du haft. Dessa rapporter är Avstämning - löpande projekt och Avstämning - fastprisprojekt och du finner dem under rubriken Ekonomi i rapportmodulen. Precis som de övriga rapporterna som nämns i detta inlägg kan du spara dem som Excel-filer och där fortsätta redigera rapporten om du så önskar.

Ps: Du vet väl om att Tid Pro har en analysdel där du kan bearbeta dina rapporter ytterligare? Du kan läsa mer om funktionen i avsnittet Analys. Missa heller inte vår film Arbeta med Analysrapporter  i Visma Tid Pro.

Medverkande