Tidigare i våras släppte vi mobilappen med nytt gränssnitt, nu är det dags för oss att presentera etapp två i denna förändring, nämligen tidregistreringen! Här är en genomgång av nyheterna och hur du får ut det mesta av de nya funktionerna!
Kika även på våra filmer om hur appen fungerar:
Registrera tid i appen »
Registrera kvitton i appen »
Hantera kontakter i appen »
Hantera projekt i appen »
De val som du ser på bilderna kan skilja sig beroende på vad användaren har för inställningar i sin rapporteringsprofil för vad som ska visas. Läs mer om detta i Rapporteringsprofiler.
Tydligare layout i tidrapporteringen samt förslag på registrering av timmar
Modulen Tid i appen har fått ett ansiktslyft! Den är enklare, tydligare och vi har nu rensat bort sådant som inte behöver vara med i vyn. Du skapar nya registreringar via plustecknet nere till höger precis som tidigare:

När du registrerar tiden du arbetat får du även förslag på timmar och minuter för att minska antalet knapptryck:

Kopiera föregående
Ett önskemål som vi fått är att du nu välja Kopiera föregående för att exempelvis kopiera föregående dag:

Detta är användbart för dig som arbetar med liknande registreringar från dag till dag. Du väljer vilken dag du vill kopiera från och till i vyn som kommer upp:

När du väljer att Kopiera skapas det registreringar på dagen du valt och du kan självklart göra ändringar på dessa om du så önskar.
Gruppera per projekt samt visa per vecka/månad
Genom att klicka på de tre prickarna uppe till höger i tidregistreringen kommer du åt två inställningar:

Dels kan du välja om du vill gruppera registreringar per projekt. Detta innebär att programmet kommer gruppera registreringar som gjorts mot samma projekt så att du kan se färre registreringar i vyn.
Du kan även välja att visningsläge ska vara Vecka eller Månad för att anpassa mer efter hur du arbetar. Visningsläget som varit på tidigare bilder är per vecka. Väljer du att visa per månad ser det istället ut såhär:

Tydligare översikt över vad som registrerats
När du har registrerat resor, material, tillägg eller maskiner tänds ikoner/antal upp i översikten för att du enkelt ska se var det gjorts registreringar av dessa:

Bättre hantering av artiklar
När du registrerar artiklar i appen får du förslag på de artiklar som du använt tidigare:

De artiklar som administratören valt att stjärnmarkera kommer även dessa synas i vyn. Tänk på att de stjärnmarkerade artiklarna syns gemensamt för alla i företaget.
Du kan enkelt ta bort en artikel genom att håll fingret på raden för den tillagda artikeln och dra till vänster för att sedan välja Ta bort:

Statistiken har flyttat
Vill du ser sammanställningen för veckan eller månaden så når du denna via statistik-ikonen uppe till höger:

Det här tipsets innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-22