Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 0 Svar
  • 4 gilla
  • 149 Visningar

I Tid Smart/Pro kan du styra registreringen på många olika nivåer, vilket är toppen! Är det dock så att en användare exempelvis endast ska registrera sina arbetade timmar och aktiviteten kan registreringsrutan innehålla onödigt många fält:

Full tidsregistrering.jpg

Ett sätt för att underlätta är att använda Rapporteringsprofiler! Med hjälp av dessa kan du styra vilka fält den anställde ska se i sin registrering. Profilerna hittar du via Inställningar - Tid & Kvitton - Rapporteringsprofiler. Som standard finns det alltid en Grundprofil, men genom att skapa en ny uppe till höger kan du skapa flera olika profiler om du exempelvis vill ha olika registreringsrutiner för olika avdelningar eller grupper av medarbetare.

I mitt exempel ovan vill jag endast att den anställde ska kunna välja aktivitet på registreringen. För att förenkla ytterligare kan jag även välja vilka aktiviteter som användare kopplade till profilen ska kunna använda:

Rapporteringsprofiil enkel.jpg

När jag känner mig klar sparar jag profilen och får sedan välja upp profilen på respektive användare som ska använda profilen under Inställningar - Generellt - Licenser & Användare:

Profil användare.jpg

Tittar vi i tidsregistreringsrutan igen så ser vi att det blir en stor skillnad när det gäller antalet fält på registreringen:

Tidregistering enkel.jpg

Mycket enklare att fokusera på rätt fält och man får en renare registreringsvy, eller hur?!:)

Medverkande