Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
(uppdaterad av Marielle Westberg CONTENT PRODUCER ‎2021-05-06 10:25 )
  • 0 Svar
  • 2 gilla
  • 224 Visningar

Nu finns det en integration mellan IdrottOnline och Visma eEkonomi! 

Det här gör du i IdrottOnline:

✔️ Lägg upp och hantera medlemmar
✔️ Lägg upp och hantera artiklar/avgifter
✔️ Hantera rabatter
✔️ Skapa fakturaunderlag

Det här gör du i Visma eEkonomi:

✔️ Skicka fakturor

✔️ Hantera påminnelser/betalningar

✔️ Hantera övrig försäljning
✔️ Bokföring

Vad är IdrottOnline?

IdrottOnline är ett gemensamt verksamhetssystem framtaget av Riksidrottsförbundet som utgör basen för all kommunikation och administration mellan medlem, förening och förbund.  Föreningar anslutna till Riksidrottsförbundet får tillgång till IdrottOnline helt kostnadsfritt.

Läs mer om IdrottOnline »

Aktivera och kom igång med integrationen

För att koppla ihop de båda programmen behöver du ha en licens för Visma eEkonomi och vara administratör eller kassör för idrottsföreningen på IdrottOnline. Aktiveringen görs från IdrottOnline. Inga inställningar behövs i Visma eEkonomi.

Läs mer om arbetsflödet och hur du aktiverar integrationen »

Manualer för IdrottOnline »

Frågor och svar

Jag har Visma eEkonomi sedan tidigare och hanterar mina medlemmar där. Vad händer med dem när jag aktiverar integrationen?

När integrationen mellan Visma eEkonomi och IdrottOnline är aktiv sköts all hantering av medlemmar från IdrottOnline. Det innebär att du som har hanterat medlemmar i Visma eEkonomi sedan tidigare kommer att få dubbletter. Detta händer när medlemmar läggs upp i IdrottOnline och synkroniseras över till Visma eEkonomi när du börjar skapa fakturor.

Du kan välja att inaktivera medlemmar du haft sedan tidigare i Visma eEkonomi genom att gå till Försäljning - Kunder, markera kunden det gäller och välj Redigera. Bocka ur Aktiv uppe till vänster och Spara.

Vart kan jag läsa mer om Visma eEkonomi för föreningar?
Här kan du läsa om vad som ingår i vårt erbjudande till föreningar. Visma eEkonomi för föreningar »

Jag vill byta till Visma eEkonomi från ett annat program. Hur gör jag?
Här kan du läsa om hur du byter till Visma eEkonomi samt vanliga frågor och svar kring bytet. Byt till Visma eEkonomi »

Jag är helt ny i Visma eEkonomi. Hur kommer jag igång?
I vårt erbjudande till föreningar ingår Visma eEkonomi Smart, Ekonomiöversikt, Lönebesked och ett fritt antal användare. Allt du behöver och lite till. Nu ska vi bara se till att du kommer igång!

Gå ett webbinarium!
I vårt webbinarium, Kom igång med Visma eEkonomi för föreningar, går vi igenom grunderna och ger dig smarta tips på funktioner i programmet.

Se filmer på Youtube!
Du kan t.ex se en film om hur du kommer igång med Lönebesked eller Visma Scanner.

Ställ en fråga i vårt forum!
Har du programspecifika frågor om Visma eEkonomi eller är du osäker på hur något ska bokföras? Svaret finns troligtvis här, i vårt supportforum.

Medverkande