Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Hanna Bergqvist CONTENT PRODUCER ‎2024-02-15 11:31 )
  • 2 Svar
  • 2 gilla
  • 1955 Visningar

Fakturerar du avtalsfakturor, eller fakturor med samma typ av varor eller tjänster med ett regelbundet intervall? Då är funktionen Återkommande faktura något för dig!

 

Med funktionen Återkommande faktura kan du skapa en mall på hur ofta dessa fakturor ska skickas ut till kund, du kan även ställa in att fakturorna ska skicka iväg helt automatiskt! 

 

Via Försäljning Kundfakturor Ny Återkommande faktura skapar du din mall. Vill du fakturera flera kunder med likadana fakturor behöver du göra en mall för varje kund. 

Återkommande faktura mall.PNG

 

Lägg till dina artiklar som ska faktureras och sedan kan du spara din mall.  

återkommande faktura artiklar.PNG 


När du sparat din mall för Återkommande faktura hittar du den under Försäljning Kundfakturor -Återkommande fakturor


Har du valt att fakturorna ska skickas iväg automatiskt på valt datum kommer du se att fakturan får typen "Automatiskt". Du har här möjlighet att klicka på Stoppa om det av någon anledning finns t ex en månad du inte ska fakturera något. När det är dags att börja fakturera igen går du enkelt in och klickar på Starta.  

 
 Läs mer om funktionen Återkommande faktura i den skrivna hjälpen.
Kommentarer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi behöver återkommande fakturor där datumet inte automatiskt börjar dag 1 i månaden

 

Funktionen "skriv ut period på fakturan" tar inte hänsyn till detta.

 

Exempel:

 

- Vår SaaS kund börjar den 15e.

- Vi vill ta betalt från första dagen.

- Om jag väljer "skriv ut period på fakturan" måste jag ge bort 15 dagars tjänst för att datumen ska stämma, eller manuellt ändra texten var månad /år.

Marielle Westberg
CONTENT PRODUCER

Hej @Fd medlem!

Om du markerar Skriv ut period på fakturan och i väljer Välj annan period i listan ska du kunna välja upp det startdatum du önskar. Datumet kommer då att flyttas fram till samma datum nästa månad/tillfälle. Se bilderna nedan. 

återkommande faktura 1.PNGåterkommande faktura 2.PNGÅterkommande faktura 3.PNG