Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Marielle Westberg CONTENT PRODUCER ‎2022-03-01 15:12 )
  • 8 Svar
  • 0 gilla
  • 2936 Visningar

Det här inlägget riktar sig till dig som haft en gammal bankkoppling till SEB, utan möjligheten att skicka betalningar från Visma eEkonomi till banken. Din bankkoppling med SEB slutade att fungera 2022-02-28 och du får inte längre in ditt kontoutdrag automatiskt.

I den nya kopplingen till SEB finns flera nya smarta funktioner, t ex automatisk överföring av betalfiler mellan företagskontot och Visma eEkonomi och uppackning av klumpsummor som består av flera händelser. Läs mer om Bankkoppling »


Aktivera bankkoppling 


Vill du aktivera bankkopplingen igen kan du göra det under
Inställningar - Kassa- och bankkonton. Klicka på kontot du vill starta en bankkoppling för och välj Aktivera bankkoppling. Du skickas nu vidare till banken där du kan sätta upp ett nytt avtal.

Kommentarer
jb98__
UTFORSKARE

Hej!

Har en bankkoppling med SEB sedan 2016. Fyllde i formuläret till SEB i höstas och fick telefonkontakt med dem.

Sa att jag fortfarande var intresserad av bankkopplingen och fick uppfattningen att jag skulle så förbli med nya upplägget.

Men påminnelsen dyker fortfarande upp på Visma eEkonomi. Har jag eller banken missat något?

Hälsningar

JB

 

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

 

Meddelandet under Kassa- och bankhändelser försvinner efter du uppgraderat, medan meddelandet i Tipsrutan på startsidan av Visma eEkonomi försvinner löpande efter hand. 

Har du varit i kontakt med banken och fått hjälp så kan du bortse från meddelandet. 

 

/Nellie 

 

jb98__
UTFORSKARE

Hej!

Har varit i kontakt med SEB igen angående bankkopplingen. Har skickat in nya uppgifter till dem med förhoppningen att det skall fungera.

Dock ligger varningen kvar i Visma under kassa bankhändelser. Kan jag eller ni på något sätt se om integreringen har gått igenom?

 

Vid inbetalningar från bankgirot blir alla inbetalningar numera uppdelade och specificerade var för sig. Kan detta vara ett tecken på att bankkopplingen är uppgraderad?

/JB

 

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej @jb98__ 

 

Det ser inte ut som att du blivit uppgraderad här i från. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med banken igen, alternativt om du går till meddelandet i Visma eEkonomi under Kassa- och bankhändelser och använder formuläret 🙂 

 

/Nellie

jb98__
UTFORSKARE

Hej Nellie

Tack för svaret. Får försöka en runda till med banken. Formuläret under kassa bankhändelser har jag använt och banken har fått alla uppgifter.

Förmodligen ligger felet hos banken just nu.

/jb

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej @jb98__ 

Det låter bra, dubbelkolla gärna med banken att det ser riktigt ut. Återkoppla här annars så tar vi kontakt med varandra. 

HansVisma
NY MEDLEM

Hej

Vår bankuppkoppling är ifrån 2017 & har fortfarande meddelandet i kassa & bankhändelser. Väl inne på kontot så står det aktivt, i öppnat läge finns antingen redigera eller ta bort bank koppling. Formuläret som jag fyllt i minst 2 ggr förut finns ej kvar via er länk. Vad gör jag?

Mvh/Hans

jb98__
UTFORSKARE

Hej

Nu fungerar min bankoppling.(jb98)

Men detta var efter flera rundor med banken. Fick till sist hjälp med integreringen via telefon och steg för steg hjälp.

Dock föll alla kopplingar mellan Visma och banken bort för 4 transaktionerna på integreringsdagen. Något att hålla koll på.

Nu är det åtgärdat och allt är frid och fröjd😊

/jb98