Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
(uppdaterad av Marielle Westberg CONTENT PRODUCER ‎2021-05-06 10:28 )
  • 8 Svar
  • 0 gilla
  • 1369 Visningar

Hej! 

 

Detta foruminlägg riktar sig till dig som har en gammal bankkoppling till SEB. Du får idag in ditt kontoutdrag automatiskt men har inte möjlighet att skicka betalningar från Visma eEkonomi till banken. Har du redan den nya bankkopplingen, dvs att du har möjlighet att skicka betalningar från Visma eEkonomi till banken, kan du bortse från den här informationen. 

 

Din nuvarande bankkoppling med SEB slutar fungera inom kort. Du måste agera nu och uppgradera till den nya bankkopplingen för att fortsätta ta emot ditt kontoutdrag i Visma eEkonomi. 

 

I den nya kopplingen finns även flera nya smarta funktioner. Bland annat automatisk överföring av betalfiler mellan företagskontot och Visma eEkonomi. En annan smart funktion är att Visma eEkonomi känner av och packar upp de klumpsummor som består av flera händelser. Allt får du för samma pris som tidigare. 

 

Vad behöver du göra för att uppgradera?
För att uppgradera din bankkoppling fyller du snabbt och enkelt i ett formulär. Då uppgraderar vi dig till den nya bankkopplingen. Du väljer alternativet “Ändra” i formuläret innan du skickar in det. När du skickat in formuläret blir du kontaktad av banken inom ett par dagar. Gå till formuläret. 

 

Har du inte uppgraderat innan vi stänger din nuvarande bankkoppling kommer deh att sluta fungera och du får inte längre in ditt kontoutdrag automatiskt under Kassa- och bankhändelser. Vill du aktivera bankkopplingen igen kan du självklart göra det under Inställningar - Kassa- och bankkonton, markera kontot du vill aktivera och klicka på Aktivera bankkoppling.

 

Förutom det här inlägget kommer du som har en gammal bankkoppling bli informerad via mejl. Information finns även i tipsrutan på startsidan samt under Kassa- och bankhändelser i Visma eEkonomi. 

 

Är du en redovisningbyrå kan du genom ett meddelande under Kassa- och bankhändelser enkelt se om du har en eller flera kunder som behöver uppgradera sin bankkoppling.

Kommentarer
jb98__
UTFORSKARE

Hej!

Har en bankkoppling med SEB sedan 2016. Fyllde i formuläret till SEB i höstas och fick telefonkontakt med dem.

Sa att jag fortfarande var intresserad av bankkopplingen och fick uppfattningen att jag skulle så förbli med nya upplägget.

Men påminnelsen dyker fortfarande upp på Visma eEkonomi. Har jag eller banken missat något?

Hälsningar

JB

 

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

 

Meddelandet under Kassa- och bankhändelser försvinner efter du uppgraderat, medan meddelandet i Tipsrutan på startsidan av Visma eEkonomi försvinner löpande efter hand. 

Har du varit i kontakt med banken och fått hjälp så kan du bortse från meddelandet. 

 

/Nellie 

 

jb98__
UTFORSKARE

Hej!

Har varit i kontakt med SEB igen angående bankkopplingen. Har skickat in nya uppgifter till dem med förhoppningen att det skall fungera.

Dock ligger varningen kvar i Visma under kassa bankhändelser. Kan jag eller ni på något sätt se om integreringen har gått igenom?

 

Vid inbetalningar från bankgirot blir alla inbetalningar numera uppdelade och specificerade var för sig. Kan detta vara ett tecken på att bankkopplingen är uppgraderad?

/JB

 

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej @jb98__ 

 

Det ser inte ut som att du blivit uppgraderad här i från. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med banken igen, alternativt om du går till meddelandet i Visma eEkonomi under Kassa- och bankhändelser och använder formuläret 🙂 

 

/Nellie

jb98__
UTFORSKARE

Hej Nellie

Tack för svaret. Får försöka en runda till med banken. Formuläret under kassa bankhändelser har jag använt och banken har fått alla uppgifter.

Förmodligen ligger felet hos banken just nu.

/jb

Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej @jb98__ 

Det låter bra, dubbelkolla gärna med banken att det ser riktigt ut. Återkoppla här annars så tar vi kontakt med varandra. 

HansVisma
NY MEDLEM

Hej

Vår bankuppkoppling är ifrån 2017 & har fortfarande meddelandet i kassa & bankhändelser. Väl inne på kontot så står det aktivt, i öppnat läge finns antingen redigera eller ta bort bank koppling. Formuläret som jag fyllt i minst 2 ggr förut finns ej kvar via er länk. Vad gör jag?

Mvh/Hans

jb98__
UTFORSKARE

Hej

Nu fungerar min bankoppling.(jb98)

Men detta var efter flera rundor med banken. Fick till sist hjälp med integreringen via telefon och steg för steg hjälp.

Dock föll alla kopplingar mellan Visma och banken bort för 4 transaktionerna på integreringsdagen. Något att hålla koll på.

Nu är det åtgärdat och allt är frid och fröjd😊

/jb98