Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
  • 5 Svar
  • 0 gilla
  • 200 Visningar

Från version 2020.0 av Visma Administration kan du ha ett smart samarbete där din kund fakturerar och hanterar betalningarna i Visma eEkonomi Fakturering, och du tar hand om resten i Visma Administration.

Läs mer hur det funkar »

Medverkande
Kommentarer
UTFORSKARE

Vad är egentligen det nya smarta med detta? Är inte detta en ersättare till Webfaktura som funnits till Administration länge?

MODERATOR

Hej! 

Jo, precis som du är inne på så har till exempel Webbfakturering varit en liknande tjänst tidigare. Det som är bra med detta nya samarbetet är att det är just Visma eEkonomi som används, där det då bland annat finns fler och bättre funktioner att använda sig av för dina kunder.

Via länken som min kollega Mita länkar till ovan finns Vanliga frågor om samarbetet längst ner, där tar vi bland annat upp den största skillnaden mellan Visma eEkonomi fakturering och Visma Webbfakturering men även mer ingående om hur tjänsten och samarbetet fungerar. Tror och hoppas att det kommer kunna klara ut dina frågetecken. 🙂 

Ha en fin måndag! 
/My 

UTFORSKARE

My!
Jag har försökt läsa men jag ser fortfarande inte vad det nya smarta är?

Detta är ju en nyhet för oss som jobbar i Visma Administration, något vi oftast gör för att vi inte vill jobba i eEkonomi, så vad är då fördelen som du säger "det är just Visma eEkonomi"?

Det vore väl bättre om dessa nya och smarta funktioner istället infördes i Visma Administration, eller hur?

Ha en fin måndag själv.

//Pelle

MODERATOR

Detta är en funktion för våra redovisningskonsulter där kunderna ska fakturera själva, detta är inget som ersätter någon funktion i Visma Administration. 

Alltså du som konsult arbetar i Visma Administration för löpande bokföringsarbete precis som vanligt medan din kund fakturerar själv via Visma eEkonomi på webben. Din kund får då ta del av de smarta funktionerna som finns i Visma eEkonomi så som e-faktura till exempel. Du kan också bestämma vem av dig och din kund som ska stämma av inbetalningarna. Din kund kan hantera det själv i eEkonomi och detta synkroniseras till Visma Administration eller så kan du som konsult göra det åt dem. Inbetalningar som registreras i Visma Administration synkroniseras då tillbaka till Visma eEkonomi Fakturering och på så sätt kan även din kund få en bra överblick på både försäljning och betalningar. 

Samarbetet är till för dig som arbetar via Visma Byråstöd eller Visma Advisor. 

/My 

UTFORSKARE

Ahh, så det nya smarta är att min kund kan hantera betalningen i eEkonomi o att vi får över det till Visma Admin.

Tack för att du förklarade så att även jag förstod till slut. 🙂

//Pelle