Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Jag ser att du frågat denna frågan i en annan tråd, där du fått svar som du kan kika på. Ha det fint! Josefine
Hej! Tack för din fråga. Du skall hantera detta på samma sätt som resten av din försäljning som du gör samtidigt som vidarefaktureringen av frakten. Så om du säljer med svensk moms för resten av fakturan så skall du även beräkna och hantera det för frakten du vidarefakturerar. Du kan tex använda konto Säljer du till företag inom EU så hanterar du frakten så som det är föreslaget i denna tråden, som jag även ser att du skrivit i. Du hanterar försäljning till privatpersoner och företag utanför EU likadant, vilket du kan läsa om här. Båda två säljs utan moms och redovisas i samma momsruta, dvs ruta 36. Förslag på bokföringskonto kan vara tex konto 3055. När det gäller inom EU så beror det helt på om du säljer till privatperson eller företag, samt om du har kravet att redovisa försäljningen till privatperson via OSS systemet. I Visma eEkonomi så finns det en funktion för just det som kan förenkla bokföringen av denna sortens försäljning som du kan läsa om här. Hur du hanterar försäljning till företag inom EU kan du läsa om här. Ha det fint! Josefine
Tack snälla för hjälpen!
Hej! Aha okej, ja då låter det som att det antagligen är så då. Ja precis, eftersom hela beloppet blir en kostnad för dig och ingen moms skall redovisas. Det blir inte heller inköp utanför EU eftersom tjänsten köps och förbrukas i samma land och inte är gränsöverskridande. Ha det fint! Josefine
Hej! Jag ser att du även skrivit i denna tråden, där vi har besvarat din fråga om hur du skall hantera detta. Ha det fint! Josefine
Awesome