Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Vad jag vet finns det inga regler angående detta, kanske är det någon ni i samfälligheten har bestämt för att man vill skilja olika typer av reparationer och underhåll. Om ni har en revisor rekommenderar jag att du kollar med denne.
Hej! Då gör du enligt ovan kontering men byter konto 1650 mot 2650. /Elin
Hej!Vilket konto du ska använda beror på om du kommer få tillbaka pengarna eller ha dem tillgodo vid ett senare köp, eller som du vill boka det som en kostnad?I programmet registrerar du en betalning på leverantörsfakturan och anger i Betalt belopp det belopp som faktiskt har betalats. Du får då ett kvarvarande saldo på -9 kr på leverantörsfakturan. På leverantörsfakturan fliken Betalningar - väljer du dåKommando - Ändra betalstatus och använder då exempelvis konto 6990 Övriga externa kostnader. Om du ska få utnyttja detta vid ett senare köp kan du istället använda ett förskottskonto exempelvis konto 1684.
Hej,Under byggnationen bokförs löpande kostnader på 1811 = pågående ny- om- tillbyggnad. Där byggnationen är avslutad för värdet över på t ex 1110. Detta är viktigt inte minst för att man inte får göra avskrivningar förrän byggnationen är avslutad. Om byggnad är en näringsfastighet är momsen avdragsgill på de löpande produktionskostnaderna.//Tina
Hej!Vad jag kan se så uppfylls alla punkterna - jag kommer bara att fakturera det faktiska beloppet (bifogar som sagt en kopia på kortfakturan, där beloppet framgår).Min tanke är ju att konto 1680 (eller 1681) ska vara nollat när leverantörs- och kundreskontran är avstämd.
Awesome