Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej birgit68,Precis som Mikael skriver ovan så går det bra att bokföra öresavrundningar på konto 3740 om det är vad diffen avser. Det är lite svårt att veta exakt varför du får en diff samt vad den avser utifrån informationen ovan, du skulle kanske kunna få fram det genom att kolla under Bokföring - Kontoanalys och söka på bokföringskontot för att se allt som har bokförts och som påverkar det kontot. Jag tänkte även tipsa om tråden Checkkredit där du kan se så att du har bokfört allt rörande checkräkningskrediten korrekt, gällande ränta och eventuella uppläggningsavgifter, eller om diffen skulle kunna röra sig om något sådant?Återkoppla om du har några ytterligare funderingar./Theodor
Hej aj,Att det blev uppbokat på 3960 tror jag kommer från att du kan ha ändrat i fältet belopp, kr när du skapade delbetalningen. Då hanterar programmet det som en kursdifferens och bokar resterande belopp mot 3960. Som jag förstår dig så är allt journalfört och då har du egentligen 2 val. Antingen gör du som Annica skriver dvs. hanterar det manuellt eller så får du skapa en kreditfaktura för att vända debetfakturan och till sist en ny debetfaktura där du gör delbetalningen./Kristina
ok, borde vara rätt så här:Börja med dessa konton:1920 - D3618,156044 - D 113,82641 - D 28,45Skriv in konto 3051 och ställ dig i toma Kredit rutan och tryck på enter.då får du detta:3051- K 3008,322611 - K 752,08
Jag lyckades lösa det nu, så jag behöver ingen hjälp trots allt 🙂
Awesome