Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Bra tips med handlingsplan, alltid bra att ha något att falla tillbaka på och redovisa syftet och tanken med det man gör.Tack!/Claes
Tack för hjälpen. Nu kommer jag in på utbetalningar.Med vänlig hälsningMaria
Har du fått papper på att du skall betala med en reducerad kostnad, d v s att du fått rabatt? Boka upp det nettobelopp du betalat privat på ett skuldkonto, typ 2890 om du har ett aktiebolag. Då vet du att företaget har en skuld till dig i och med att du betalat företagets kostnad privat. Har du enskild firma, tag 2018 som är Övriga egna insättningar.Kontera momsen i debet ifall du fått momsen specificerad, om inte, kan du inte dra någon moms. Kan du dra momsen, måste du dra av den moms du fått tillbaka från den moms du betalat först, d v s du nettar ut debetmoms och kreditmoms.Efter eventuell dragen moms, konterar du kostnaden i debet även här som nettad.Nettad = Om du fått en kostnad på 100:- men fått rabatt på 20:- är nettot 80:- och kostnaden du fått totalt sett kallas då nettad kostnad (av mig i alla fall).//Lena
Hej S G,Kopiera 3041 och kalla det för "lokalanpassning" eller liknande så kan du använda det kontot när det händer igen.MVHKenneth
Åhå, tusen tack, ni är guld värda!🙂
Awesome