Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejsanHur skulle ni bokföra korrigerad intäktsränta? 8314 Debet och 1630 Kredit eller lägga korrigeringen som en kostnadsränta istället?Exempel nedanDe senaste transaktionerna på skattekontot är (totalt 16kr skatteverket "dragit" från kontot)22/4 Korrigerad intäktsränta -722/4 Kostnadsränta -122/4 Korrigerad kostnadsränta -8
HejAntar att du menar konto 7570 Arbetsmarknadsförsäkringar.Vänliga hälsningarRoffaK
HejJag har avvikande belopp i min huvudbok, konto 3048. I min kassabok stämmer kontotutdraget med bankkonto. dvs det är riktigt där. Då jag ska göra momsredovisning så under "Försäljning av tjänster till näringsidkare i ett annat EU-land enligt huvudregeln" så har jag fel belopp. Där behöver jag justera så det är samma som i kassan och på bankkonto. Jag är ny i Visma e-ekonomi så jag kan göra/ha gjort något bokföringsfel också. Men tänker att de avvikande beloppen beror på att det är olika valuta vid olika tillfällen.Kan någon guida mig alt ringa mig eller att jag ringer Er? jag nås på tel 0703041195. mvh Anders
Tycker för min del att det är enklare och går snabbare att hantera allt efter årets utgång, som skett i många år. Allt är ju då redovisat i kontoutdrag från mäklaren, så det är bara att skriva in. Dessutom kan man slå ihop alla räntor på kontot, alla utdelningar, alla köp och alla försäljningar mm till en bokföringsåtgärd vid årets slut. Bara betalningar och överföringar behöver redovisas när de sker. Då får man dessutom lite extra tid att reda ut eventuella problem. Någon revisor behövs knappast.
Hej Joachim!Tack ditt svar. Jag blir bara lite fundersam då övriga poster om det här får det att verka mer komplicerat än så eller så är svaren/kontona som nämns annorlunda. Eller så finns det kanske helt enkelt flera sätt att göra det på?MvhNora
Awesome