Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för ditt svar!
Hej igen! Ah okej då förstår jag. Det blir samma sak oavsett, eftersom det skulle vara en rabatt men ingen drogs vilket jag antar inte heller syns på själva fakturan. Då bör en kreditfaktura på rabatten skapas och matchas mot återbetalningen för att visa att det är återbetalat. Oavsett hur du väljer att hantera det i programmet så skall det rent bokföringsmässigt bli en minskning av den tidigare bokförda intäkten samt moms, eftersom du betalar tillbaka 40 kr av de tidigare inbetalda 308 kr. Huruvida du skall göra en kreditfaktura eller inte beror på om originalfakturan visade rabatten och var korrekt eller inte. Om den inte är korrekt utan visar en försäljning på 308 kr så behöver du göra en kreditfaktura och även skicka den till kunden. Ha det fint! Josefine
Nix. ingen faktura, det ska inte påverka intäkter eller kostnader alls. Att jag föreslog 1680 är för att du ju får en fordran på leverantören när du har betalat fakturan från dem två gånger. Beroende på vilket program du använder gör du antingen en manuell verifikation eller matchar bankhändelserna mot det föreslagna kontot.
Stort tackFungerade lätt som en plättGod jul
För att hitta felet måste du kontrollera verifikation för verifikation. Sen är det ju så att du bör stämma av kontot åtminstone varje månad för att säkerställa att du fått med allt korrekt innan du gör momsdeklaration och stänger månaden - då undviker du att behöva göra korrigeringar i senare perioder.
Awesome