Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack@Josefine Johansson!Fick följande svar från en kunnig i ämnet från ett renomerat bolag:"Ägarbolagen står fritt att låna ut pengar till det samägda bolaget. Däremot kan det samägda bolaget inte hur som helst låna ut pengar till ägarbolagen."Vad som är viktigt att ha i åtanke är att det råder annorlunda regler om det är ett koncernbolag där moderbolag äger dotterbolag, vilket inte var det som jag efterfrågade i den situationen jag frågade om.Samt, det är alltid viktigt att själv säkerställa hur det kan förhålla sig i den egna givna situationen man står i och även om lagar och regler ändras.Må gott!//Adde
Tack för klargörande!!! Mycket tacksam!
HejDelbetalningen bokför du:Debet 1684 3 658:-Kredit 19XX 3 658:-Kvittot bokför du:Debet 4XXX 14 632:-Debet 2641 3 658:-Kredit 1684 3 658:-Kredit 19XX 14 632:-Kostnadskonto och betalkonton väler du lämpliga.Vänliga hälsningarRoffaK
Ja, så blir det - det behövs ett kvitto för att du ska kunna bokföra inköpet som en kostnad.
Hej! Tack för din fråga. Du kan bokföra milersättningen i efterhand ja, alternativt så hanterar man det enbart i deklarationen. Det är alltså inte nödvändigt att bokföra det, utan det brukar man göra om man vill tex hålla bättre koll löpande på hur hög milersättning man tagit ut. Här kan du läsa om hur du bokför detta. Ha det fint! Josefine
Awesome