Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du får bokföra denna post nu då du upptäckt den, det finns inget annat sätt att lösa det.
Tack@Josefine Johansson!Fick följande svar från en kunnig i ämnet från ett renomerat bolag:"Ägarbolagen står fritt att låna ut pengar till det samägda bolaget. Däremot kan det samägda bolaget inte hur som helst låna ut pengar till ägarbolagen."Vad som är viktigt att ha i åtanke är att det råder annorlunda regler om det är ett koncernbolag där moderbolag äger dotterbolag, vilket inte var det som jag efterfrågade i den situationen jag frågade om.Samt, det är alltid viktigt att själv säkerställa hur det kan förhålla sig i den egna givna situationen man står i och även om lagar och regler ändras.Må gott!//Adde
Tack för klargörande!!! Mycket tacksam!
HejDelbetalningen bokför du:Debet 1684 3 658:-Kredit 19XX 3 658:-Kvittot bokför du:Debet 4XXX 14 632:-Debet 2641 3 658:-Kredit 1684 3 658:-Kredit 19XX 14 632:-Kostnadskonto och betalkonton väler du lämpliga.Vänliga hälsningarRoffaK
Ja, så blir det - det behövs ett kvitto för att du ska kunna bokföra inköpet som en kostnad.
Awesome