Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ok, tack för hjälpen
Aha, då förstår jag. Det är för "faktureringmetoden" (tror jag att den heter) som leverantörsfakturorna måste skapas, det borde jag ha förstått.Tack för klokt svar! 🙂
Hej,Aktieutdelningen är privat och tanken är att mottagaren av aktieutdelningen sköter det själv. En del väljer att dra skatten och redovisa dengenom företaget, men det är inte nödvändigt.Om du medan att du sätter in 40 000 på Skattekontot för att täcka företagets vinstskatt och slippa ränta ska du bokföra detta 1930 kredit 1630 debet.Du kommer då ha kvar en outtagen vinstutdelning på konto 2898, som du kan ta ut när företaget har bättre likviditet. Tänk bara på att du måste beskatta utdelningen när du bokför den, även om du inte tar ut den förrän nästa år.//Tina
Hej!1. Tillståndsavgifter debiteras konto 6950 Tillsynsavgifter myndigheter.2. Se ovan.3. Se ovan.4. Personbilskostnader debiteras konto 5610 eller ett underkonto till 5610 beroende på vilken slags utgift det gäller.5. Utgifter för ditt Visma-program debiteras konto 5420.6. Beroende på vilken momssats (vad jag förstått är det som standard 6% moms på taxi som avser persontransport) gäller så kan du använda dig av konto 3043 för försäljning av taxiresor. Momsen bokas på 2631.7. Detta kan du bokföra på 6991.8. I tråden Betald bilförmån kan du läsa mer om bilförmån.9. Ivårt inlägg för checklistan utav moms ser du hur man hanterar bokföring av moms i eEkonomi på punk 7 bland annat.10. Se ovan.Ha det fint!/Moa
Banner