Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejEn svår fråga kanske men ändå 🙂"Arbetsmarknadsförsäkringar är en grupp av försäkringar för anställda som bland annat omfattar livförsäkringar, försäkringar mot arbetsskador och pensionsförsäkringar." Kan bifoga källan om det behövsOm jag tar pensionsförsäkring så bokför jag det på 7571 varje månad och sedan i slutet av året:1930 k7411 d2514 k7533 dMin fråga:Hur är det med livsförsäkringar och försäkringar mot arbetsskador? Hur bokförs de konkret? Jag antar att även här bokför man på kontot 7571 varje månad, eller? Behöver man bokföra något mer förutom 7571 i så fall?
Hej,Tack så mycket för ditt svar😊!Mvh//Vinh
HejJag är relativt ny på bokföring och i Visma och har nu en faktura från Collectum gällande betalning för premier som ska bokföras.Har tittat runt på olika sidor på nätet men får olika svar och kollar därför här om det går att få ett bra svar.Gäller AB. På fakturan finns kostnad för ITP2 + TGL samt kostnad för ITPK som ska betalas.Någon som är duktig på detta och känner att den vill dela med sig av sin kunskap till mig så att det blir rätt?
Tack! Blir tyvärr tvungen att föra intäkten till 2021.
Hej Andreas, Det är nog bäst att du ställer den frågan direkt till Skatteverket så allt blir rätt och riktigt redovisat. Ha en fin vecka! /Tinna
Awesome