Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Nikola! Ja, det stämmer att du har ett minusbelopp på kontot för frakt. Men du har samtidigt ett "för högt" belopp under 2020. Skulle du verkligen vilja justera detta så kan du såklart göra det. Men precis som du säger så hör händelserna till olika år och dessutom är det ett så litet belopp så jag skulle inte krångla med det. 🙂
Jag misstänker då att någon eller några poster blivit bokförda på förra året efter att resultatet blev bokfört, det är enda förklaringen. Om du kan hitta detta (kommer ju att ha ett högre verifikationsnummer än resultatbokningen) och låsa upp fg år och ändra datum på den transaktionen till detta år är problemet (troligen) löst.
I vilket program har du gjort skatteberäkningen? Tillägget bör såklart komma med i uträkningen om du använder något av Vismas program, och om det inte gör det bör du ta det med supporten.
Hej @BosseS Finns det något bokfört på året efter att du bokfört årets resultat? Årets resultat ska vara den sista verifikationen som bokförs på året. Jag ser att @AnnicaL gett dig fin hjälp hittills men det är inte helt lätt att felsöka och säga vad som gör att du har ett belopp i beräknat resultat här i forumet, eftersom man inte har bokföringen framför sig. Jag skulle rekommendera dig att kontakta en redovisningskonsult om du inte kommer underfund med beloppet, via vår sida Hitta redovisningsbyrå så kan du hitta byråer och konsulter också använder Visma eEkonomi. Trevlig helg!/My
Det är en spec på innehåll i de olika balanskontona som man brukar upprätta i samband med bokslutet - inte så vanligt kanske i EF men det är alltid bra att ha underlag om det är något som diffar - nästa år har man kanske glömt.. Men skriv en notering på din verifikation på inköpet att det drogs från kontot i januari så räcker det.
Awesome