Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Stort tack för klarläggandet!
Hej, Hanteringen i eEkonomi ser jag att du har full koll på. Hittade denna texten hos Skatteverket och tolkar det som om du skulle tillämpa "normal VMB" men skulle nog ändå vilja att du slår dem en signal så får du svart på vitt 🙂 Förslag på inköpskonto: Konto 4220 - Inköp VMB varor (normal VMB) Konto 4221 - Inköp VMB varor (förenklad VMB) /Tinna
förslagsvis:2440 - Leverantörsskulder - kredit2641 - Debiterad ingående moms (momskod 48 ) - debet5420 - Programvaror - debet
Hej Josefine! Detta ska vi såklart kunna lösa. Tänkte bara dubbelkolla om du har ett valutakonto du ska bokföra detta på eller om det är in/utbetalningar från företagskontot? Vill också höra om du bokfört alla 3 utbetalningar och hur isåfall? Om du vill så underlättar det såklart också med belopp mer exakt,då kan jag förmodligen visa tydligare hur du ska göra med valutadifferensen och bokföringen. 🙂 Återkom gärna, trevlig helg! /My
Moms skall tas ut under normala omständigheter, det finns ju vissa undantag t.ex. sjukvård, transporter o.s.v. men då har man företag som är registrerat för det.Om inköpet är utan moms spelar ingen roll
Awesome