Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejAvstämningsdatum blir bra och jag skulle använda:2880 Skuld erhållna bidrag.MVHRoffaK
Hej Tinna,Tack för svar. Precis ingen utomstående kan se vad värdet är. Jag har en liten egenhet att kika på årsredovisningar, men det finns ett dubbelt syfte, att se hur det går för andra, men också värt att tånka på att andra kan se ens egna. Och det kan ha en visss betydelse beroende på....Trevlig kväll.P
Hej Adde, Om du inte hör något från @Perkolajnen så hittade jag tråden Särskild löneskatt på tjänstepensionsom jag tror ska kunna hjälpa dig. /Tinna
Du funderar på hur du får fram beloppet till B8 och B16 också, det ska vi såklart kika på. 🙂 I filmen så nämner dem bas.se och deras kontoplan, det är ett braråd att börja där.Gå till bas.se - Kontoplaner, här kan du ta fram kontoplaner som PDF för dig som upprättar förenklat årsbokslut bland annat. På denna PDF visas rader kopplade till kontona, raderna visar alltså vilka konton som tillhör vilken ruta i det förenklade årsbokslutet. Till exempel så funderade du på konton till rutan för Övriga skulder (B8) ochkollar jag i PDF:en så är det kontoklass 1700 som påverkar den rutan. När det gäller konton till Övriga fordringarvisar PDF:en kontoklass 2900 som påverkar B16. När jag går igenom broschyren du fick länkad av mig så kan jag inte se fler typer av dessa undantag, men med risk för att vara tjatig såvill jag ändå slå ett slag för den igen. Det är verkligen en bra läsning och förtydligande på vad som gäller om du känner dig osäker under tiden du upprättar årsavslutet. /My
Hej Diana! Jag tänker precis som Annica att detta ska bokföras mot konto 2611, sen blir det då en avvikelse i momsrapporten eftersom det finns moms rapporteradmen ingen intäkt som momsen är dragen från men jag kan däremot inte se vilken ruta det annars ska påverka. Jag skulle rekommendera att dubbelkolla med Skatteverket, hur vill dem att denna typ av faktura ska tas upp i momsrapporten? Utifrån det kan jag ge ett mer definitivt svar på bokföringskonto attanvända. Redovisar du beloppet på konto 2611 så påverkar det kontot ruta 10 i momsdeklarationen, är detta korrekt enligt Skatteverket kan du bara bortse från varningen du får i programmet och bokföra momsrapporten. /My
Awesome