Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Vilket konto använder jag för att bokföra en fraktkostnad från USA som vi har betalat? Kostnaden är utan moms. Tack på förhand!
Ja, det kan jag förstå. När jag läser informationen om de två olika bokföringsmetoderna så får jag främst fram att faktureringsmetoden är obligatorisk för verksamheter med en årsomsättning på över tre miljoner eller mer. Eftersom ni inte fullt ut vet att företaget kommer ha en sådan omsättning men däremot misstänker det blir jag faktiskt osäker. Mitt förslag är därför att ni slår Skatteverket en signal för att rådfråga, så blir det rätt och riktigt från början. /My
Hej Lotta, Att skapa mappar för att organisera och hålla koll låter som en utmärkt idé. Kan bara hålla med dig om att det är mycket att hålla reda på och sedan är man ju rädd att missa någon faktura. Om det är någon annan användare som har hittat ett bra sätt att organisera fakturor och andra dokument såär ni varmt välkomna att skriva ett inlägg i tråden och tipsa oss andra. /Tinna
HejEn Produkt kan ju vara både en vara eller en tjänst så mitt förslag är att du säljer domänen som en tjänst med 25% moms (vidareförsäljning) dvs med konto 3041 + 2611.MVHRoffaK
Hej,Du ska debitera 1259, inte 1250. Du minskar således avskrivningarna så att de blir lika stora som anskaffningsvärdet.Inventarier man har kvar är ju inte utrangerade så det blir fel att ta bort dem ur bokföringen. Om du inte använder dem längre är det bättre att sälja för ett lämpligt belopp. Då SKA de bort ur bokföringen.
Awesome