Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Okej, tack så mycket! Toppen!
HejMitt förslag är:D1930 463,63K3011 379,20K2611 94,80D6064 8,30D2641 2,07
Se det bara som ren information.I samband med utskriften så kan du välja om du vill se förskottsemester.Jag bockar aldrig i den rutan utan väljer endast att jag vill se kompskuld.Är det så att någon anställd slutar innan de 5 åren har gått så har man ju ändå inte visat för lite skuld i bokslutet utan snarare tvärtom. Man kan se det som en försiktighetsprincip att inte redovisa förskottssemester i bokslutet.
Vid en eventuell granskning från Skatteverket så antar jag att det du gjort som första förslag är det som är rätt.Jag gör tolkningen utifrån hur Skv anser att man ska hantera felaktiga fakturor som ska vara med omvänd moms när det gäller byggtjänster. Har man där blivit debiterad med moms så har man inte rätt att göra avdrag för momsen och eftersom det är köparen som ska redovisa moms så ska momsen beräknas på hela fakturabeloppet (inkl moms i detta fallet). Detta är enligt ett utslag som ett företag fick efter en granskning från Skatteverket.
Under flik 3 på själva lönearten så finns det förklaring.Där står att lönearten används när företaget betalar ut pensioner som är avsatta till anställda.Har därmed ingenting med själva premien att göra.Tyvärr är det ett vanligt misstag att tro att programvaror ska lösa allt, men det behövs även kunskap i lagar och regler vad gäller redovisning och lön.
Awesome