Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Då kan det vara en konstaterad kundförlust - konto 6351, men av vilken anledning har din fordran preskriberats?Om du har rätt att ta tillbaka momsen hänger på hur ihärdigt du har arbetat för att kräva in skulden. Du kan läsa om kundförluster hos Skatteverkethttps://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/moms/sarskildamomsregler/kundforlusteromkundenintekanbetala.4.5c1163881590be297b58d10.html?q=kundf%C3%B6rluster
Det borde kunna bokas som en kapitalvinst på ett konto som börjar på 8.Har inte tillgång till kontoplanen nu, men du kan ladda ner en kontoplan i pdf eller xls från www.bas.seLycka till 😊
Hej @Nina__31 När jag läser tråden och pratar med mina kollegor om den så känns det lite som en speciallösningsom fungerar i trådskaparens fall här och det är svårt att veta vilket konto intäkten bokfördes mot. Det beror vad det är för typ av försäljning och om det är inom Sverige, inom eller utanför EU. Återkom gärna med merinformation om intäkten så kan vi säkert kika på ett passande konto. 🙂 /My
Man måste inte boka om, men man får se till att saldo hamnar på rätt ställe i deklarationen, dvs i rutan för skattefordran.Har man ett AB och upprättar årsredovisning så gäller samma där, beloppet ska ligga på tillgångssidan ej skuldsidan. Därav så kan det vara enklare att boka om det så att risken är mindre att man glömmer flytta beloppet 🙂
Awesome