Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Mellanskillnaden blir en bankkostnad, du kan använda konto 6570.
Okej, då är jag med dig. Jag tolkar det så som att din enskilda firma är enjord/skogsbruksfastighet och jag hittade information kring detta på skatteverkets sidaIntäkter från jord- och skogsbruksfastighet. Här står det attutdelning från samfällighettas upp den som intäkt i näringsverksamheten. Intäkter bokförs i kontoklass 3XXXi bas-kontoplanen. /My
jag föreslår att du använder samma konto som när du betalar in preliminärskattenJag själv bokför mot konto 1630 (avräkning skatter...)
Ja, här blir det lite speciellt eftersom det är en leverantörsfaktura men du får betalt. Du kan under Inköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfaktura lägga upp denna faktura, men eftersom du fått pengar får du markera Kreditfakturauppe till höger när du skapar den. Här är ett exempel: Ser attdu har en aktiv bankkoppling och då går du till Kassa och Bankhändelser för att bokföra betalningen. Klicka på Matcha på händelsen det gäller - välj bokföringshändelsen Betalning av krediterad leverantörsfaktura - välj fakturan i listan och Bokför. /My
Awesome