Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejatt flytta om konton är definitivt inget man normalt gör, de mallar som ligger i programmet har standardkontona på rätt plats. Du behöver således inte fundera mera på denna fråga, låt det vara som det är.(Men de olika avsnitten som menas är t ex om du har ett konto som hamnar under Övriga externa kostnader som du skulle vilja ha under Personalkostnader så skulle du kunna flytta det i rapporten. )Och som du då förstår är det inget myndighetskrav att flytta något./Annica
Eftersom du har momsskulden bokförd på 2650 är det detta konto som ska debiteras så att saldot nollställs.Konto 1650 används om nettot vid momsavräkningen blir en momsfordran och du ska få tillbaka pengar.
Hejsan Jag ska byta företagsform från enskild firma till aktiebolag. Eftersom jag hittills i år har en relativt låg uppskattad vinst så har jag fått rådet att det är enklare att deklarera som vanligt för den enskilda firman nästa år och "börja om" med aktiebolaget. Jag har dock en fråga angående bokförda förbrukningsinventarier som jag vill fortsätta använda i aktiebolaget. Jag använder t.ex en storformatsskrivare för att framkalla foton som jag säljer. Skrivaren kostade 15000 kr och bokfördes därför som en förbruknings inventarie och har då inget tillgångsvärde rent bokföringsmässigt. Jag kommer ju vilja fortsätta använda denna i aktiebolaget eftersom det i praktiken är samma verksamhet som ska bedrivas så hur bokför jag detta då? Behöver jag bokföra detta i aktiebolaget och till vilket värde isåfall? Hur hantera jag det bokföringsmässigt i den enskilda firman? Mvh Emma
Hittade ett sett att lösa det på tillslut. Tack ändå! 😀
Hej Verena! Jag har försökt hitta information om detta men tycker faktiskt att du ska vända dig till skatteverket gällande denna fråga igen, så du får rätt på det i din deklaration också. Du får gärna återkoppla i tråden när du fått svar om du vill 🙂 Ha en trevlig helg! /My
Awesome