Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Precis 🙂I det här fallet använder du ju bara 4056 för att få med det i skattedeklarationen.Visst kan du skapa ytterligare ett konto för sådant som köps in, men inte är varor till försäljning. Men hur du än gör så måste du korrigera det på t ex 4059 för att kunna lägga kostnaden på rätt konto.
Om det ska avräknas mot framtida inköp så bör det vara ett förskott från kund, konto 2420.Men det hänger troligtvis också på hur ditt avtal med kunden ser ut. Det är avtalet som styr när intäkten ska redovisas, men det brukar ju vara i samband med leverans.
Hej,Jag tycker att du ska fakturera i SEK, för det är väl det som du normalt gör?Har du betalat fakturan till leverantören så vet du ju vad det slutade på i SEK och kan göra en kalkyl på vad kunden ska betala utifrån det.
tack så mycket! Det betyder väldigt mycket för oss att få hjälp med detta 🙂
Har anlitat en artistförmedling som har skickat mig en faktura för förmedlingen.Hur bokför jag den? Det är alltså endast deras förmedling (att dom har bokat in gig) som ska bokföras, självaste gaget hanteras separat.Jag har ett handelsbolag.