Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Enskild Firma
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Ladda ner gammal version - Enskild firma

Hejsan,
Jag behöver installera in 2015 års version av EF för att jag släpar med avslut för 2014.
Jag har installerat 2016 vilket låst 2014. Gjorde en säkerhetskopia innan uppgraderingen.
Kan jag få tag på 2015 versionen av enskild firma?

Med vänlig hälsning

Nerrolyn
10 SVAR 10
ANSTÄLLD

Re: Ladda ner gammal version - Enskild firma

Hej!

Vi kommer att kontakta dig via mejl.

/Adelina 
NY MEDLEM

Jag behöver också ladda ner 2015

Jhonny

CONTENT PRODUCER

Hej!

Vi kommer kontakta dig via mejl.

/Moa
NY MEDLEM

Hej! Jag behöver också ladda ner 2015. Kan ni hjälpa mig?
ANSTÄLLD

Hej!

Vi kommer kontakta dig via mejl.

/Linnéa
NY MEDLEM

Hej, jag skulle behöva version 2016.1, har köpt en ny dator och behöver den gamla versionen för att kunna använda säkerhetskopian eftersom man måste ha samma version av EF på den gamla och nya datorn. Den gamla datorn har Windows Vista som operativsystem, senaste versionen av EF stöds ej av Vista så jag kan inte uppgradera på den gamla datorn. Kan ni skicka en länk? Eller har ni något annat förslag på hur man kan lösa problemet?
NY MEDLEM

Hej,
Jag behöver också en äldre version av Visma Enskild Firma (sista 2016-versionen). Varför kan man inte hitta detta på er hemsida? Var i kontakt med er chat och de sa att man kunde ladda ner den där.  
NY MEDLEM

Hej!
Råkade uppdatera till senaste versionen innan jag hade avslutat föregående års deklaration. Jag behöver installera in 2016.1 års version av EF för att jag släpar med avslut för 2015. Jag har installerat 2017 vilket låst 2015. Jag har ingen säkerhetskopia på 2015 tyvärr men alla posteringar finns fortfarande i kassaboken. Jag har däremot en säkerhetskopia fram till och med 2014.

Kan jag få tag på 2016.1 versionen av enskild firma? Det verkar som ni kan skicka den till min mail.

Jag undrar även om jag måste knappa in alla 2015 posteringarna igen efter att jag installerat version 2016.1 med min säkerhetskopia, eftersom 2015 års posteringar endast finns under version 2017.1.

Mvh AD
NY MEDLEM

Hej AD!

Är ett företag en gång öppnad i en ny version, så kan man inte öppna det igen i en äldre. Så nuvarande företag kommer du inte kunna konvertera tillbaka så att säga.

Då man uppdaterar programmet till en senare version så tas det dock alltid en automatisk säkerhetskopia som du kan använda dig utav när du ska backa till version 2016 igen. Du hittar säkerhetskopian om du går in i ditt företag och väljer Hjälp - Om Visma Enskild Firma - Systeminfo - Företagskatalog. På sökvägen hittar du en mapp som heter Säkerhetskopiering vid konvertering.

Kopiera den senaste säkerhetskopian där till t ex ditt skrivbordet, och installera sedan version 2016 av programmet där du kan läsa in den. Du måste först avinstallera version 2017 innan du kan installera version 2016.

/Karl