Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Företaget är inte registrerat på Visma Spcs och har därmed inte tillgång till några tjänster

Har lagt in ett nytt företag i en ny dator. Vid slutförande av lönekörning kommer texten " Företaget är inte registrerat på Visma SPCS och har därmed inte tillgång till några tjänster. Hur kommer jag vidare ? Jag sköter lönehantering till en av mina kunder

5 SVAR 5
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Detta meddelandet kommer upp när din kund inte finns registrerad i vårt kundregister.

Du kan gå till sidan https://vismaspcs.se/avtal-och-abonnemang och klicka på Registrera konto för internettjänster för att registrera företaget.

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Redovisningsbyrå/mitt lönebesked.

Är lönekonsult åt företag, använder visma lön 300. Företagen är reggade på orgnr i systemet, men mitt företag äger programmet. Supporten på visma nämner att jag kan erbjuda Mitt lönebesked till dessa kunders personal, dock fungerar det inte då jag får felmeddelande att orgnr inte är reggade i visma = inga tjänster = enbart min personal kan använda denna tjänst eftersom mitt orgnr är reggat. Vad är det jag gör fel? Jag är väl inte den enda konsulten som jobbar med visma?

Jag arbetar också som konsult och använder Visma lön 600 med Min Lön. Du måste kontakta supporten som kommer registrera företaget du sköter lönerna åt. Det registreras i Vismas register och sedan ska det vara ok att köra. Hoppas du kommer igång snart, det funkar jättebra för mig i alla fall.

Oj, nu läste jag ditt inlägg igen och ser att företagen redan är reggade i systemet. Har du markerat mitt lönebesked på flik 3 i personalregistret?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Arbetar du via Byråstöd eller Advisor ska du först bjuda in till ett samarbete, om inte så får du be Företaget som äger kontot lägga upp dig som användare online för att komma vidare och kunna synka.


Har du funderingar kring rutinerna kring detta så kontakta gärna supporten så visar dem dig!
Ha en fin dag!