Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Lägga in semesterdagar manuellt - Lön

Hej!

Vi har delat upp vårt bolag i två och vi har således flyttat över ett gäng anställda till det nya bolaget. Hur gör vi enklast för att flytta över/mata in deras intjänade semesterdagar och kvarvarande ATF-timmar?

Går det att, vid lönekörning, mata in semesterdagar likt det sätt man kan mata in ATF-timmar till tidbanken? Exempelvis löneart 4200 (och 4230 för uttag).
7 SVAR 7
NY MEDLEM

Re: Lägga in semesterdagar manuellt - Lön

Du kan lägga in ingångsvärden under Arkiv -Inställningar - Ingångsvärden. Under flik 2 hittar du semester och under flik 3 arbetstidsförkortning. ATF-timmar kan även läggas direkt på lönespecen med löneart 4200.

NY MEDLEM

Tack för svar!

Har dock lite bekymmer med att fylla i under underlag för semesterberäkning from 2016-04-01. Hittar inte något ställe att fylla i intjänade semesterdagar?
CHAMPION

Hej Mackan,
Dom ska inte fyllas i under ingångsvärden, det använder man bara när man startar upp programmera första gången. Du använde flik 5 på anställdas kort i anställningsregistret och lägger in semesterdagarna under betalda samt knappen sparade.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Tack för svar Kenneth!

Där kan jag endast fylla i nuvarande semesterdagar. Jag är ute efter att fylla i de anställdas intjänade semester dagar i år till nästa års uttag av semesterdagar. Det kan jag inte hitta någonstans.
CHAMPION

Hej Mackan,
Ah då är jag med.
Det finns bara två sätt att göra det:
Styra det via anställningsdatum vilket då kommer visa fel datum i historiken om ni
backar tillbaka till starten på semesteråret.

Öka dagarna på semesterrätten tills dom visar antal inräknade som du önskar.

Det senare är nog det enklaste och skapar inte problem med historiken.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Tack igen!

Jag förstår. Sen finns ju faktiskt alternativet att ha is i magen och avvakta till nästa semesterperiod. Då kan jag ju direkt ändra i betalda semesterdagar.
CHAMPION

Precis. Det här är ju m est om du vill ha en uppdaterad semesterskuldlista under tiden.

Kenneth