Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted

Visma Lön 100

Ny version inlagd 2017-01-03. Får inte alls till en löneperiod och lönekörning för januari 2017. Arbetar med timlön som utbetalas månaden efter utbetalningsmånaden d v s i januari 2017 utbetalas lön för arbetade timmar december 2016. Detta har fungerat OK i tidigare versioner men nu hittar jag inta alls rätt när jag försöker jobba i kalendariet... Hur gör jag?? Arbetsmånad / Lönemånad (utbetalningsmånad)... Tänker jag helt fel eller är det någon miss i denna version?
Tacksam för anvisning så snart som möjligt!
1 SVAR 1
NY MEDLEM

Re: Visma Lön 100

Hej!

I kalendariet lägger du som vanligt in de timmar den anställde har arbetat alternativt den frånvaron personen har haft om de har ett fast schema. I detta fallet blir det för december månad. När du sedan skapar en ny lönekörning och väljer ett utbetalningsdatum i januari 2017 så kan du till höger om "Timlön" på raderna under datumet se vilken period lönen beräknas för. Det bör då vara för december i ditt fall.

Står det inte rätt period här så får du gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Inställningar. Kontrollera att det är markerat "Föregående månad" för timlön under "Löneperiod". 

Hoppas detta hjälper dig vidare.

/Fredric