Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Kronan60
NY MEDLEM

Aktieutdelning

Hej!

Jag ska göra en utbetalning av aktieutdelning. Men jag saknar en lämplig löneart. I Visam Lön 600 finns en löneart som heter "1406 Utdelning (20% skatt)", men den saknas i Visma Lön Smart. Hur ska jag göra istället?

1 GODKÄNT SVAR

Hej @Gunilla-57 

Detta önskemålet är noterat sedan tidigare och vi vill framöver ha lönearter för utdelning och ränta även i Visma Lön Smart. Men kan inte säga när i tiden lönearterna kommer att läggas till.

Jag håller er uppdaterade här i tråden.

/Malin

Visa lösning i originalinlägg

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Kronan60!

Vi har i dagsläget inte stöd för utdelning och ränta i Visma Lön Smart.

En alternativ lösning är att detta görs utanför Visma Lön Smart, dvs. att du betalar ut pengarna, bokför det manuellt och rapporterar in manuellt till Skatteverket.

Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig vidare. Om du har fler frågor är du självklart välkommen att återkomma.

Önskar dig en fin torsdag!

/Tinne

Hej Tinne,

Ang denna fråga, så kanske man får ställa sig frågan om programmets namn (Smart) kommer på skam, om man skall sitta och göra allt manuellt ( Ej Smart). Detta måste väl vara en funktion som borde prioriteras, då det är många som har dessa bokningar. 

Jag vet att vi skall gå in i programmet och framföra våra önskemål därifrån och detta hoppas jag att det är många som gör. 

mvh

Gunilla

Hej @Gunilla-57 

Detta önskemålet är noterat sedan tidigare och vi vill framöver ha lönearter för utdelning och ränta även i Visma Lön Smart. Men kan inte säga när i tiden lönearterna kommer att läggas till.

Jag håller er uppdaterade här i tråden.

/Malin