Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kristina_R
MEDLEM

Ångra bokförning av lönekörning där utbetalning är bokförd

Hej!

Jag har gjort en lönekörning som är bokförd och sedan gjort en utbetalning som är matchad i Kassa- Bankhändelser. AGI är skapad och bokförd. Men när jag skickade filen till SKV så fick jag upp en varning om att den beräknade arbetgivaravgiften i filen inte stämmer mot SKV:s beräkning. Så jag måste göra om lönebeskedet och troligen korrigera valet av lönearter för fritt drivmedel. Jag har tagit bort matchning av utbetalda lönen. men sen kommer jag inte längre. Får ett felmeddelande när jag vill ta bort klarmarkering av lönekörningen. Det står "ångra bokföringen av lönekörningen innan du tar bort klarmarkeringen". Hur ska jag göra det. 

Mvh Kristina R

- sätter siffrorna på plats
1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Kristina_R,

 

Tack för att du skriver in. Det här ska vi förhoppningsvis få rätsida på!

 

För att ta bort klarmarkeringen på lönekörningen behöver du först klicka på knappen Gå till Betala och bokför när du står i vyn för din lönekörning. Därefter behöver du ånga SIE-filen och lönebetalningen. När du har gjort det kan du ta ta bort klarmarkeringen via knappen Ta bort klarmarkering för lönekörning. 

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller har du några följdfrågor är du varmt välkommen att återkomma i tråden.

 

Önskar dig en fin fredag och helg!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂