Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Rodryn
MEDLEM

Avtal seko

Hej. 

jag går under sekos väg & ban och skulle behöva göra ett nytt avtal i lön smart.

När jag tittar på lönearterna för en arbetare så är all OB/ÖT baserat på en procentsats och seko baserar allt på månadslön/77 (eller någon annan divisor).

Hur ändrar jag det för att passa mig?

 


B4F381CF-C4C6-4F7F-9762-56216441D346.png

 

har redan ett ämne som jag skapat. Tyvärr så kan jag inte svara i det då svara-knappen är inaktiverad

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rodryn,

Först och främst vill jag bara tacka för att du tipsade oss om att det är problem med att "svaraknappen" inte är aktiv när du ville svara mig i den andra tråden. Vi har skapat ett ärende på detta till vår leverantör och hoppas på en snabb lösning. 

 

Du kan ändra i beräkningsformeln för t.ex. löneart 1154 OB-ersättning 1, månadsavlönad % till en mer passande beräkningsformel så som den för 1164 OB-ersättning 1, månadsavlönad, div. Sen ska du kunna använda löneart 1154 OB-ersättning 1 som snabbval precis som du önskar.

 

Samma sak gäller för när du behöver en löneart för övertid dvs. du utgår från en övertidslöneart och det viktiga är att lönearten vars beräkningsformel du ändrar är för arbetare/kollektivare samt att du kopierar från en löneart med div i beräkningsformeln. Det är verkligen viktigt att det blir rätt när du ändrar i formeln så var lite extra noga och testa så allt blir som du tänkt dig.

 

Du ändrar en löneart under Inställningar - Löneinställningar - Lönearter och inne på första fliken på lönearten. 

 

Behöver du hjälp så har du alltid möjlighet att vända dig till mina kunniga kollegor på supporten

 

Lycka till! 
Tinna

Tackar så mycket. Och som du ser så är svarsknappen aktiverad (Y)

Tack för att du återkopplade till oss och ha en härlig dag!

Tinna