Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Louise MoveByNumbers
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Behörigheter i Lön Smart

Hej

Jag sitter på redovisningsbyrå med ett samarbete kopplat till ett kundföretag i Lön Smart. Hur ger jag kunden olika behörigheter i Lön Smart?

Behörigheter såsom:

* läsbehörighet, tex se hur många semesterdagar en anställd har kvar och kunna ta fram rapporter 

* attestera lönekörningar (ej tidrapporter)

* utföra löneutbetalningar

* lägga upp/ändra i anställda registret

Tack.

Mvh,

Louise

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Louise!

I dagsläget går det inte att ge kunden tillgång via samarbete likt Visma eEkonomi där man som konsult och kund kan arbeta i samma program. Planen är att detta givetvis ska implementeras som funktion i Visma Lön Smart också men det ligger lite längre fram i tiden, vi kan i dagsläget inte ge något datum. I nuläget finns bara möjligheten att som kund vara attestansvarig i t ex Visma Lön Anställd.

Alternativet är att avsluta samarbetet/tjänsten och istället aktivera Visma Lön Smart direkt på kunden samt köpa till en extra administratörslicens. Här är det viktigt att den extra licensen, som avses användas på redovisningskonsulten, behöver vara aktiv på en epost som inte används av medarbetaren på redovisningsbyrån. Detta för att inga krockar ska uppstå vid eventuella övriga aktiva- eller kommande samarbeten.

Om något känns oklart eller om du har några andra funderingar är du varmt välkommen att återkomma till forumet.

Önskar dig en fin fredag!

/Tinne