När jag registrerar lön programmet (Visma Lön Smart) bokförs inte automatiskt på semesterskuldkonto 2920 samt förändring av semesterlöneskuld 7090. Men innan använde jag Lön 300 och då fungerade allt så som det ska samt fanns både 2920 och 7090 i lön programmet.
Är det något jag själv behöver göra eller är det något fel?
Löst! Gå till lösning.
Hej Lindsman!
Som Visma Lön Smart ser ut idag så bokar programmet inte upp någon preliminär semesterskuld automatiskt som det görs i Visma Lön 300/600. I hjälpavsnittet Bokför semesterskuld kan du läsa mer om hur vi rekommenderar att du bokför semesterskulden och här finns även konteringsexempel.
Hoppas att detta kan hjälpa dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten.
//Tinna
Hej Lindsman!
Som Visma Lön Smart ser ut idag så bokar programmet inte upp någon preliminär semesterskuld automatiskt som det görs i Visma Lön 300/600. I hjälpavsnittet Bokför semesterskuld kan du läsa mer om hur vi rekommenderar att du bokför semesterskulden och här finns även konteringsexempel.
Hoppas att detta kan hjälpa dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten.
//Tinna
Hej Tinna,
Aha men då vet jag. Trodde att jag kanske gjorde något fel. Flyttade från Visma lön 300 till Visma lön smart för att ville ha allt online istället. Trodde även att programmet bokar preliminär semesterskuld automatiskt, men hoppas att denna funktionen kommer senare!
Ha en fin kväll
//Lindsman
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.