Vi är två anställda i bolaget, en med personnummer som konto nummer och en med vanligt konto nummer.
När jag betalar lön via betalningsfil från Visma, verkar det som att clearing nummeret inte kommer med på betalningen till konto nummeret bestående av personnummer. Fast jag har lagt inn det i programmet.
Altså registreras bara en betalning. Företaget och dom anställda använder Nordea.
Någon som haft samma problem?
Vilket löneprogram har du?
I Visma lön 600 ska man bocka i Nordea Personkonto.
Använder Lön Smart
Ok, har inte kikat på det systemet.
Kolla med supporten, man brukar få mycket bra hjälp från det hållet 🙂
Hej @Juel96
Jag kikar på detta angående Nordea personkonto och återkopplar sedan här i tråden. Är det clearingnummer 3300 du har fyllt i på den anställde?
/Malin
Jag har nu tittat vidare på detta och när företaget har Nordea som bank hamnar den anställdes clearingnummer + kontonummer på en och samma rad i filen för samtliga anställda oavsett personkonto eller inte. Såhär ska det vara enligt informationen vi fått från Nordea.
Har du problem med filen på bankens sida så kontakta oss på supporten så kan vi se om det är något annat som är fel.
/Malin
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.