Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Krolken
NY MEDLEM

Fel semesterperiod

Hej

 

Vi startade med Visma Lön Smart vid årsskiftet.

 

Då satte vi felaktigt semestervilkor 10 på mig och en anställd.

1 april nyanställde vi. Satte 20 på nyanställd tjänsteman.

 

Efter semesterårsavslutet ville jag byte från 10 till 20 på mig och annan anställd.Detta eftersom det inte rekomenderades att göra under pågående semesterår: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-smart/content/online-help/holiday-calculation-switc...

 

Detta gjordes, men då hoppade semesterperioden från 2022 till 2024.

 

På den nyanställde så ändrades också på något konstigt sätt villkoret från 20 till 10 och när jag fixade till det hoppade också semester perioden från 2022 till 2024.

 

Hur får jag rätt på detta?

1 GODKÄNT SVAR
Malin Kjellberg
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Jag tog en lite närmre titt på detta och det är inget fel som vi känner till, men ska såklart kika varför detta kan ha uppstått.

Lösningen i ditt fall för att de anställda ska få rätt semesterperiod är att gå in under Semesterårsavslut - Markera Semestervillkor 20 och klicka på Backa semesterårsavslut. Du behöver backa två gånger för att hamna i rätt period.

 

Kontrollera därefter semesterdagarna på de anställda så att betalda och sparade stämmer.

 

/Malin

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
Malin Kjellberg
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Jag tog en lite närmre titt på detta och det är inget fel som vi känner till, men ska såklart kika varför detta kan ha uppstått.

Lösningen i ditt fall för att de anställda ska få rätt semesterperiod är att gå in under Semesterårsavslut - Markera Semestervillkor 20 och klicka på Backa semesterårsavslut. Du behöver backa två gånger för att hamna i rätt period.

 

Kontrollera därefter semesterdagarna på de anställda så att betalda och sparade stämmer.

 

/Malin

Krolken
NY MEDLEM

Tack det hjälpte.