Jag noterar att även om lönekostnaden fördelas på olika kostnadsställen blir arbetsgivaravgiften inte fördelad.
Ett företag som arbetar med kostnadsställen behöver självklart få alla kostnader fördelade, så jag hoppas detta kommer med det snaraste. Eftersom verifikationen importeras går det heller inte att redigera fördelningen utan man måste göra det via separat manuell verifikation.
Löst! Gå till lösning.
Hej!
Fördelning av arbetsgivaravgift på projekt och resultatenhet finns ännu inte i Visma Lön smart men är något vi vill kunna stödja längre fram. Nu behöver man precis som du skrev justera detta i en manuell verifikation.
/Malin
Hej Malin,
Vi har samma problem - jättebra att kst följer med på övriga konton - men vi behöver det även på kto 7510 arbetsgivaravgift.
Tills ni har löst detta - hur kan jag får fram arbetsgivaravgifter per anställd - så jag kan boka detta manuellt?
mvh Jonas
Hej!
Man kan se den preliminära arbetsgivaravgiften på den anställdes lönebesked när du står inne i lönekörningen. Det är den beräknade arbetsgivaravgiften enligt den anställdes inställningar och ålder. Däremot tar man inte hänsyn till reduceringar som till exempel FoU eller regionalt stöd vid beräkning av det preliminära beloppet inne på lönebeskedet.
Men detta är ett önskemål som vi hoppas kunna införa framåt, men jag kan inte säga när i tiden.
/Malin
Hej,
OK - då måste man gå in på varje spec för att hämta upp detta och manuellt bokföra det per kst. Det går inte att få fram i första bilden över aalla anställda eller en rapport?
Men bäst vore som sagt om det gick att få det konterat med kostnadsställe direkt - ser fram emot det.
/Jonas
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.