Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

SoftBear
MEDLEM

Lön Direkt: Ingen skatt dras

Hej!

En anställd har 200 kr i timlön och har jobbat 24 timmar vilket ger en lön på 4800 kr brutto OCH netto. Jag har lagt till en extra skatt på konto 2710 "Personalskatt" på -1100 kr som inte dras av i beräkningen.

Tar jag bort raden med extra skatt så beräknas en skatt på mindre än 400 kr.

Hur kan jag få den extra skatten att dras av?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @SoftBear 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

Kontrollera så du inte har lagt in ett minustecken inne på den anställda under Fliken Skatt i rutan som heter Extra skatt. Skatt hanteras automatiskt som negativt belopp och om du dessutom har lagt ett minus framför beloppet  så tror programmet att det ska vara ett plus. Minus minus blir plus precis som i skolan 🙂

Om det är så som jag misstänker så kan du ta bort minustecknet - spara - ta bort lönebeskedet och skapa om det så ska det stämma sedan. 

Har jag missförstått din fråga eller om du vill att vi visar dig i programmet så är du alltid välkommen att kontakta supporten

Ha en härlig dag

//Tinna

SoftBear
MEDLEM

Ok, du har helt rätt. Ytterligare en grej som ändrats i migreringen från Visma Lön till Visma Lön Direkt alltså. Migreringen har ju inte gått omärkbart förbi precis, kunde ha gjorts snyggare.

Hej @SoftBear 

Toppen att du återkopplar så jag vet att du har löst det. Det är klart att det blir en del förändringar när det sker ett byte av lönefunktion men du är alltid välkommen att höra av dig till oss så hjälps vi åt. 

Ha en fin dag

//Tinna