Hej, jag har Swedbank bankkoppling men gör löneutbetalningarna manuellt. Jag gör utbetalningarna (2 personer) som banköverföring och då skapas 2 verifikationer. Med eEkonomi lönebesked så skedde bokföringen av löneutbetalningarna automatiskt.
Det verkar dessvärre inte fungera med Lön Direkt.
När jag då försöker matcha bankhändelserna manuellt så stämmer inte ju utbetalt lopp för respektive verifikation med löneutbetalningen (som är summan av de två utbetalningsverifikationerna). Jag försöker då lägga till en bokföringshändelse i matchningen men då kan jag plötsligt inte lägga till en löneutbetalningen - det alternativet är borta!
Att göra en helt manuell verifikation är ingen bra lösning (eftersom programmet då inte fattar att jag har gjort en manuell löneutbetalning - Programmet tror fortfarande att en lön från december 2017 inte är utbetald och det har jag inte lyckats få bort......)
Någon som lyckats lösa motsvarande problem tidigare??
Vänligen, Lars Hjelmqvist
Löst! Gå till lösning.
Problemet löst! Kom på att jag kunde markera båda bankhändelserna och matcha dem samtidigt till löneutbetalningen.
Hej @larhje!
Tack för uppdateringen och skönt att det löste sig för dig. Om du upplever problem med lönen från december 2017 så får du gärna kontakta vår support som kan hjälpa dig felsöka vidare.
Ha en fortsatt fin dag!
// Anton
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.