Hej,
vi har en anställd som precis flyttat till Sverige och inte fått svenskt bankkonto ännu. Kan man lägga in ett IBAN-konto på hen så länge? Eller finns det ett annat sätt?
Eller rekommenderar ni att man väntar med att betala ut lönen till månaden efter när svenskt konto finns?
Tacksam för hjälp.
//Louice
Löst! Gå till lösning.
Hej @Louice1
Vi stödjer endast utbetalning till svenska kontonummer så det kommer inte att fungera med IBAN. Innan du har ett kontonummer att ange på den anställde kan du på fliken Lön välja kontant utbetalning och manuellt sköta utbetalningen av lön för den anställde på banken.
Lämna gärna detta som ett önskemål genom att klicka på Feedback och Förslag längst ner till vänster när du är inne i Visma Lön Smart.
/Malin
Jag antar att den anställde efter såhär lång tid har fått ett svenskt bankkonto, men vill bara uppdatera den här tråden med att det numera finns ett lite bättre sätt när man har utländska konton. Det är att välja Manuellt via bank på den anställde. - Utbetalningen behöver fortfarande göras manuellt från banken men det bokförs på vanliga bankkontot och inte från kassa.
Läs mer här: https://forum.vismaspcs.se/t5/Nyheter-i-Lonehantering/Nytt-utbetalningssatt-i-Visma-Lon-Smart-Manuel...
Hej,
ja det löste sig, men tack för tipset 😀
/Louice
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.